Projekt "Avokado" – timski rad vodi do uspješnog učenja! | Profil Klett

22. svibanj 2023.

Projekt "Avokado" – timski rad vodi do uspješnog učenja!

avatar
Autor: Barbara Sović

Kako timski rad učenika na projektu „Avokado“ vodi do uspješnog učenja pokazale su nam kolegice Dijana Penava i Ivana Kozić iz Osnovne škole „August Cesarec“ u Ivankovu.

 

Učenici sedmoga razreda osnovne škole s razrednicom Dijanom Penavom na satu razrednika razgovarali su o zdravim namirnicama i došli su do pojma avokado.

 

Zašto avokado?

Neki su učenici tijekom razgovora istaknuli da često u prehrani koriste avokado, dok ga neki učenici nisu nikada probali. Jedna je skupina učenika naglasila kako avokado potiče rast mišića.

Učenici su željeli proširiti svoje znanje o toj biljci, što je potaknulo nastavnice na osmišljavanje ovoga projekta.

 

Cilj projekta

Cilj je bio naučiti što je avokado, saznati više o njegovom staništu, hranjivim vrijednostima, osmisliti zanimljive recepte i uzgojiti biljku iz sjemenke te uzgojene biljke pokušati prodati.

Budući da je mnogo zanimljive literature bilo na engleskom jeziku, u projekt je uključena i nastavnica engleskog jezika koja je predložila da učenici snime izradu ukusnih slastica od avokada, ali i da naprave brošure o avokadu na engleskom jeziku.

Kroz ove aktivnosti učenici su saznali puno novih i zanimljivih informacija o avokadu, ali i proširili vokabular i vježbali pravilan izgovor riječi komunikacijom u grupi. Timskim radom učenici su došli do brojnih novih ideja, a projekt je postao sve zanimljiviji i dinamičniji.  

 

Tijek istraživanja

Prvi korak bio je istražiti zašto se avokado smatra jednom od najzdravijih namirnica na svijetu proučavajući literaturu na hrvatskom i engleskom jeziku. Učenici su zaključili kako avokado u svojoj građi sadrži masti, bjelančevine, a osim toga sadrži vitamin E, kalij, vitamin C, B6 lutein. Osim navedenog, avokado sadrži visok udio jednostruko nezasićenih aminokiselina koje smanjuju razinu kolesterola u krvi.

 

Učenici su na temelju svojih istraživanja izradili plakate i prezentirali ih pred ostatkom razreda. 

Slika 1. Plakati učenika

Nakon izrade plakata, učenici su u školu donijeli avokado i degustirali ga. Njegovu su sjemenku zatim pripremili za sljedeći korak istraživanja. 

Slika 2. Avokado sa sjemenkom

Učenici su sjemenku avokada oprezno očistili od mesnatog ploda, a pripremili su i čačkalice, prozirnu staklenu posudu (čašu ili teglicu) i vodu.

Slika 3. Čišćenje sjemenke avokada

Bilo je važno odrediti kako pravilno postaviti sjemenku u vodu, odnosno odrediti koji je gornji (šiljasti), a koji donji (ravni) dio sjemenke. Donji dio sjemenke postavlja se u vodu i iz njega se razvija korijen, a gornji dio mora biti izvan vode. Učenici su čačkalice uboli u sjemenku kako bi ju pravilno orijentirali s obzirom na potrebe za vodom. Prozirnu čašu ili staklenku napunili su vodom i postavili na prozor s dovoljnom količinom svjetlosti. Vodu u prizornoj staklenci redovito su mijenjali.

Slika 4. Postavljanje sjemenke u čašu s vodom

Prvo što su učenici zapazili je pucanje sjemenke i njezino klijanje s donje strane. Nakon 30-45 dana došlo je do razvoja korijena i biljke s gornje strane sjemenke. 

 

Učenici su zatim proklijalu sjemenku posadili na način da su 1/3 sjemenke ostavili iznad zemlje. 

Slika 5. Sadnja sjemenke

Učenici su bili izuzetno ponosni na realizaciju svojih ideja. Nakon što su posadili dovoljno biljaka, sljedeći korak bio je prodaja avokada. Sa zarađenim novcem kupljeni su novi plodovi avokada i  posađeno je još novih biljaka.

 

Učenici su s nastavnicom iz engleskog jezika pronašli mnogo primamljivih recepata i izradili brojne slastice od avokada. Svoj projekt završili su izradom brošura na engleskom i hrvatskom jeziku koje su sadržavale recepte s avokadom. Gotove brošure podijelili su djelatnicima škole i ostalim učenicima.

Slika 6. Izrađena brošura

Ovaj je projekt kod učenika potaknuo razvoj mnogih vještina poput komunikacije na stranom jeziku, spretnosti u kuhanju i pripremanju zdravih slastica i razvoja poduzetničkoga duha.

"Misliti, razmišljati i djelovati" bio je moto učenika tijekom cijelog projekta. Svakom novom aktivnošću učenicima su se otvarale nove ideje, a učili su vlastitim iskustvom, organizacijom i promišljenim planom. 

Plod je rada učenika bio velik. Naučili su funkcionirati kao tim, zajedno brinuti o sjemenkama, a poslije i o biljkama. Organizacija prodaje i međusobno povjerenje doprinijelo je jačanju zajedništva u razredu.

 

Zaključak učenika:

Ajmo zavoliti ovo voće

Volim zdrav život

Ovo voće tijelo voli

Kretanje je zdravo, šetajte, vježbajte

A vitamin je u njemu

Dodatna prednost su proteini

Obilje vlakana

 

Članak priredile:

Dijana Penava, prof. biologije i kemije

Ivana Kozić, prof. eng. jezika i povijesti

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Učenici kao istraživači: Genetika boje očiju i nasljeđivanje

Učenici osmih razreda Osnovne škole „August Cesarec“ iz Ivankova na dodatnoj nastavi Biologije, Kemije i Engleskog jezika često daju nastavnicama vlastite ideje za razne istraživačke radove. Na jednome od satova dodatne nastave učenici su predstavili nastavnicama što bi željeli istražiti, a da pri tome metode i materijali istraživanja budu prilagođeni školskim uvjetima rada. Željena je tema njihova istraživanja bila genetika boje očiju te nasljeđivanje iste. 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Đurđica Ivančić, Gordana Kalanj Kraljević, Anica Banović, Martina Čiček, Ozrenka Meštrović, Sunčana Mumelaš, Tanja Petrač
udzbenik
Biljana Agić, Antonela Dragobratović, Ana Lopac Groš, Nataša Kletečki, Ozrenka Meštrović
udzbenik
Anica Banović, Antonela Dragobratović, Nataša Kletečki