Prometna animacija u OŠ Remete | Profil Klett

05. ožujak 2020.

Prometna animacija u OŠ Remete

avatar
Autor: Mara Kolar

 

Sigurnost djece u prometu jedna je od najvećih roditeljskih briga, pa je naučiti djecu pravilima za sigurno sudjelovanje u prometu velik izazov za sve učiteljice i učitelje. Novi kurikulum predviđa nekoliko ishoda koje je važno ostvariti učeći o prometu. Djeca bi trebala moći prepoznati i razlikovati pješake od vozača, prometne znakove koji su im važni za sudjelovanje u prometu, prepoznati kojim se dijelovima ulica moraju kretati pješaci, a kojim vozači. Poštivanje pravila u domu, školi, prometu te na javnim mjestima čini odgovornog pojedinca koji preuzima odgovornost za svoje postupke. Kako to ostvariti na nov, djeci blizak i zanimljiv način? Ja sam se odlučila za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije na način u kojemu sudjeluju i učenici. Bilo je vrlo izazovno, no to sam pretpostavila od samog početka. Naime, odlučila sam s učenicima prvog razreda snimiti nekoliko GIF-ova o prometu. U nastavku doznajte kako.

 

1. korak – odabir tehnologije

 

Za sve aktivnosti poput ove morate prvo odabrati tehnologiju koja će vam olakšati rad. Za izradu GIF animacija trebate imati na raspolaganju mobitel s kamerom i aplikaciju za izradu GIF animacija (možete preuzeti besplatne aplikacije tog tipa).

 

2. korak – definiranje potrebnih materijala

 

Za izradu animacije kretanja u prometu potrebne su bilo kakve figurice kojima ćete prikazati pješake u prometu, igračke automobili, papir, karton, kutije, ljepilo. Kad sam definirala materijale, učenicima sam podijelila uloge.

 

3. korak – podjela uloga među učenicima

 

Svi učenici žele sudjelovati u izradi svog „crtića“ i zato je važno dobro podijeliti uloge. Svaki učenik u razredu mora nešto napraviti. Ja sam podijelila učenike u skupine i svakoj skupini dodijelila zadatke.

 

4. korak – učenici izrađuju zadatke prema uputama.

 

Učenici crtaju dijelove potrebne za maketu, izrađuju drveće, cestu, prometne znakove... Kad je maketa prometnice gotova, zajedno postavljamo znakove, semafore i ostale objekte. Svaka skupina uz pomoć učiteljice/učitelja zatim snima zadanu situaciju. Odabranu figuricu učenici pomiču po maketi malo-pomalo, a svaki pomak figurice treba fotografirati.

Zatim se u aplikaciji označe fotografije redom kako su fotografirane te nastaje kratka ponavljajuća animacija.

 

5. korak – gledamo animacije

 

Učenici su uživali gledajući animacije koje su napravili. Učili su o prometu, razgovarali o putu do škole, prometnim situacijama i odgovornom ponašanju u prometu. Na kraju smo s pomoću naših animacija ponavljali sadržaje o kojima smo učili.

Ovaj je zadatak bio zaista velik izazov, no obuhvatili smo mnogo sadržaja. Uz sadržaje iz prirode i društva, djeca su vidjela kako može nastati animacija, što je dobra osnova za razgovor o crtanim filmovima i medijskoj kulturi. Nadam se da će ovaj primjer i vas potaknuti da pokušate nešto slično i napravite animaciju sa svojim učenicima.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nastava nakon potresa − primjena vježbi

Najavili smo u prošlom članku da nastavljamo s prijedlozima kako učenicima olakšati izazovan period nastave nakon potresa. Koje vježbe možete provoditi u razredu da biste učenicima pomogle da se lakše nose s osjećajem anksioznosti kao posljedicom traumatske situacije kojoj su bili izloženi radi potresa?

 

100. dan škole

Veljača je, iako najkraći mjesec u godini, prepuna iznenađenja. Ovih se dana u našim školama obilježilo Valentinovo, učenici (i njihovi nastavnici) se maskiraju i održavaju pokladne povorke i manifestacije, a oni najmanji posebno se vesele obilježavanju 100. dana škole.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Ana Janković, Željkica Mamić
udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Basta
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov