Razvoj digitalnih vještina projektnim aktivnostima Webučionice 4.0 | Profil Klett

14. lipanj 2024.

Razvoj digitalnih vještina projektnim aktivnostima Webučionice 4.0

Autor: Marta Užarević Vuksan

Učenici Osnovne škole Josip Kozarac iz Soljana koji pohađaju izvannastavnu aktivnost English Club s učiteljicom Adrijanom Roždijevac uključili su se u školskoj godini 2023./2024. u međunarodni eTwinning projekt pod nazivom “Webučionica 4.0” autorice Sandre Vuk. U projektu je sudjelovalo 78 škola partnera iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Sjeverne Makedonije i Turske. 

Cilj ovog projekta je kod učenika, ali i učitelja, potaknuti korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija u svrhu razvoja digitalnih vještina stvaranjem međupredmetnih sadržaja i korištenjem digitalnih znanja u različitim situacijama na nastavi Engleskog jezika. Posebna pozornost je posvećena sigurnosti na internetu i poticanju učenika da budu odgovorni digitalni građani koji paze na svoju sigurnost na mreži i digitalne tragove koje ostavljaju, kao i da samostalno izrađuju digitalne sadržaje uz pravilno korištenje različitih digitalnih alata. 

Neki od digitalnih alata i aplikacija koje su učenici naučili samostalno koristiti za izradu različitih projektnih aktivnosti, kao što su e-knjige i razglednice, prezentacije, plakati, umne mape, digitalne karte i kvizovi, su Canva, Padlet, Book Creator, Wakelet, Buncee, Scratch, Kahoot, Wordwall, Quizlet, Bitmoji, ChatterPix, Coggle, WordArt, Break Your Own News i Pixiz.

Osim upotrebe digitalnih alata, cilj projekta za naš predmet bio je svaki mjesec obilježiti blagdane i posebne datume koristeći se engleskim jezikom te tako razvijati i jezične vještine. Učenici su bili vrijedni i aktivno sudjelovali u projektu od rujna do lipnja te uspješno odradili više od 25 različitih, manje ili više zahtjevnih projektnih aktivnosti koje možete detaljnije proučiti na našoj Padlet stranici projekta na ovoj poveznici https://bit.ly/Webclassroom40Soljani, a ovdje ćemo spomenuti smo neke od njih. 
 

Kako bi se predstavili ostalim partnerima u projektu, učenici su se koristili aplikacijama Bitmoji i Chatterpix za izradu animiranih slika, kao i Canvom za izradu tzv. kineskih portreta (Chinese portraits) kojima su na metaforički način opisali sebe uspoređujući se s različitim stvarima, mjestima, ljudima i životinjama. 

Povodom Europskog dana jezika, 26. rujna, učenici su marljivo radili na izradi digitalnog rječnika pod nazivom “Let’s Count in European Languages!” koristeći Book Creator i Canvu u kojem su napisali kako se broji od 1 do 10 na 30 europskih jezika. Također, za svaki jezik su naučili i kako se brojevi izgovaraju, a njihove snimke možete poslušati na dnu svake stranice kod ikone za zvučnik na ovoj poveznici https://bit.ly/CountEULanguages. Neki jezici su bili poprilično izazovni za izgovoriti, no učenici su se uistinu potrudili, pa nam nemojte zamjeriti ako pronađete koju pogrešku. Ako želite provjeriti vaše znanje brojeva na europskim jezicima, učenici su u Wordwall izradili nekoliko digitalnih zadataka koje možete pronaći na kraju rječnika. 

Tijekom listopada učenici su odradili projektne aktivnosti vezane uz dolazak jeseni i obilježavanje Noći vještica (Halloween). Učenici su odigrali Autumn Scavenger Hunt gdje su u prirodi tražili obilježja jeseni, koja su imali zadatak uslikati i objaviti na Padletu https://bit.ly/AutumnScavengerHunt2023, a potom na temelju uslikanog izraditi oblake s riječima i foto kolaže u znaku jeseni. 

Temu Halloweena smo povezali s Europskim tjednom programiranja (EU Code Week) tako što su učenici u digitalnom alatu PixilArt izrađivali strašna čudovišta crtajući ih uz pomoć piksela, a u aplikaciji QuiverVision su crtali izrezbarene bundeve (jack-o'-lanterns) i pretvarali ih u 3D likove uz pomoć proširene stvarnosti. Kako bismo ostvarili suradnju s ostalim partnerima u projektu, osmislili smo i organizirali aktivnost kodiranja pod nazivom „Let's Scratch animals!” u kojoj su učenici izrađivali animirane kartice u kojima su opisivali divlje životinje u programu Scratch. Radove učenika možete pogledati na ovoj poveznici: https://bit.ly/LetsScratchAnimals2023.

Tijekom studenog, učenici su izrađivali PowerPoint prezentacije o Svim svetima i kako se taj dan slavi diljem svijeta, a za Dan zahvalnosti (Thanksgiving) su naučili nešto o povijesti navedenog dana te su nakon gledanja edukativnog videa samostalno izrađivali kvizove u alatima Kahoot i Wordwall, a u Canvi su izradili plakate na kojim su napisali za što su najviše zahvalni u životu ‒ na obitelji i prijateljima. 

Prosinac i siječanj su bili u znaku božićnih i novogodišnjih zimskih praznika i upotrebe raznih digitalnih alata. Učenici su u Canvi osmislili i ukrasili božićne čestitke na engleskom jeziku, napisali pismo djedu Božićnjaku s božićnim željama i sastavili popis novogodišnjih odluka te se osvrnuli na 2023. godinu. Učenici su također uz pomoć digitalnih aplikacija izrađivali 3D kocku s božićnim simbolima i vrlo kreativne digitalne pahuljice. Kako bi se bolje upoznali s božićnim tradicijama i vježbali svoje moždane vijuge, učenici su odigrali i Christmas escape room u Google Formsu kao i Kahoot kviz. Naučili su koristiti i novi digitalni alat Buncee kako bi izradili digitalne snježne kugle koje su ukrašene Bitmoji avatarima i raznim prigodnim naljepnicama. Digitalne snježne kugle učenika možete pogledati u našoj Wakelet kolekciji na ovoj poveznici: https://bit.ly/BunceeSnowGlobes.

Tijekom veljače obilježili smo Dan sigurnijeg interneta (Safer Internet Day) povodom kojeg su učenici učili i raspravljali o pozitivnim i negativnim stranama korištenja interneta te igrali igre i kvizove o sigurnosti na internetu. Učenici su izradili plakate i umne mape u alatima Canva i Coggle u kojima su predstavili korisne savjete kako ostati siguran u online okruženju i zaštititi se od mogućih cyber napada. Kako bi to isto podučili i ostale učenike u školi, uredili su i školski pano na navedenu temu. Učenici su također odslušali radionicu o medijskoj pismenosti, odnosno naučili kako prepoznati lažne vijesti (fake news), deepfake video snimke i lažne slike (fake images) te kako lakše razlikovati lažne od vjerodostojnih vijesti koristeći tzv. SMART test. Ono što su naučili, učenici su imali prilike i isprobati u grupnom radu kroz praktične digitalne aktivnosti i primjere.

Za Valentinovo su učenici proučavali kako reći “volim te” na raznim jezicima svijeta i napravili kartu na Padletu https://bit.ly/ILoveYouWorld, a po školi su odigrali lov na QR kodove na temu Valentinova, saznali veliki broj zanimljivih činjenica o navedenom danu i pokazali svoje znanje u natjecateljskom Kahoot kvizu.

Povodom Međunarodnog dana žena, 8. ožujka, proučili smo biografije 14 najpoznatijih Hrvatica i njihov doprinos društvu te na temelju njihovih impresivnih djela i postignuća izradili e-knjigu naziva “Remarkable Croatian women” u Book Creatoru koju možete pročitati na ovoj poveznici https://bit.ly/RemarkableCroatianWomen. Za Dan sv. Patrika učenici su odradili webquest o legendi i životu navedenog sveca, kao i naučili nešto novo o običajima i kulturi Irske.

 

Travanj je bio u znaku uskršnjih praznika, tako da su učenici izradili uskrsne čestitke u Canvi i odigrali Easter egg hunt u digitalnom alatu Genially. Za 1. april su proučavali najpoznatije 'prevare' kroz povijest i samostalno izradili tzv. lažne vijesti (fake news) kao prvoaprilske šale za prijatelje iz razreda u alatu BreakYourOwnNews. Povodom proljeća učenici su odigrali Spring Scavenger Hunt oko škole tražeći tipične vjesnike proljeća i rezultate u obliku fotografija, WordArt oblaka s riječima i Canva foto kolaža objavili na Padletu https://bit.ly/SpringScavengerHunt2024

Dan planeta Zemlje i Dan ugroženih vrsta učenici su obilježili s naglaskom na zaštićene životinjske vrste diljem svijeta tako što su detaljno proučili neke od najugroženijih životinja na IUCN-ovom crvenom popisu ugroženih vrsta: njihova staništa, broj jedinki, prehranu, ponašanje, izgled, životni vijek, razloge zbog kojih su ugrožene i načine njihove konzervacije pa izradili e-knjigu pod nazivom “Endangered animals” u Book Creatoru. Učenici su kreirali i Wordwall zadatke za ponavljanje činjenica o životinjama, kao i foto kolaže s predivnim fotografijama prirode i životinjskog svijeta i poznatim citatima o našoj planeti, koje možete pročitati na kraju e-knjige na ovoj poveznici https://bit.ly/EndangeredAnimals-EC.  

Tijekom svibnja učenici su obilježili Dan Europe izradom karte Europe u Padletu s označenim državama, glavnim gradovima, površinom, brojem stanovnika, službenim jezicima, valutom i zastavom, https://bit.ly/EuropeDayMap. Za Majčin dan učenici su izradili čestitke i bukete od kolaž papira za mame, ali su se upustili i u upotrebu AI alata koji koriste umjetnu inteligenciju kako bi samostalno osmislili i kreirali digitalne čestitke koristeći Microsoftovu text-to-image aplikaciju Copilot. 

Zadnja projektna aktivnost bila je pisanje recepata za azijske Lo Mein rezance i američke kekse s čokoladom i čokoladne muffine u Canvi, a potom i pečenje navedenih jela u školskoj kuhinji uz pomoć učiteljice. Učenici su uživali u kuhanju te su nakon napornog rada pripremili stol i isprobali jela koja su pripremili. Također, učenici su tijekom svibnja samostalno organizirali humanitarnu akciju prikupljanja donacija za udrugu Marijini obroci (Mary’s Meals) koja pomaže najsiromašnijoj djeci svijeta i omogućuje im svakodnevni obrok na mjestu obrazovanja. U dva navrata učenici su pekli čokoladne kekse i muffine i prodavali ih u holu škole te uz pomoć donacija ostalih učenika i učitelja uspjeli prikupiti novčana sredstva za prehraniti i školovati 28 djece. 

Projekt je uspješno završen pozitivnom evaluacijom od strane učenika i učitelja, koji su izrazili želju za ponovnim sudjelovanjem u eTwinning projektu iduće školske godine. Učenicima su dodijeljene i više nego zaslužene potvrde za aktivno sudjelovanje u projektu i kreativnoj izradi projektnih zadataka. 

Autorica članka: Adrijana Roždijevac, prof. engleskog jezika i filozofije, učitelj mentor
Osnovna škola Josip Kozarac, Soljani

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Stigli su nastavni listići za 5. i 6. razred!

Predstavljamo vam radne listiće CLEVER ME! za 5. i 6. razred osnovne škole – 1. dio, autorica Ivane Cetine, Jasminke Jager te Jelene Vrkljan (5. razred) Ivane Bokavšek, Zorane Brodarić te Ivane Pavlović (6. razred). Te jedinstvene listiće izradili smo za učitelje kao kompletan dodatni materijal, a posebno su pogodni za roditelje koji žele s djecom raditi kod kuće.

Rezultati literarnog natječaja Let's Build a Story!

Ovoga smo ljeta uronili u fantastičan svijet mašte te smo, čitajući svaku od 468 priča hrvatskih osnovnoškolaca koje su pristigle na naš natječaj Let's Build a Story!, istinski uživali u prostranstvima i mogućnostima koje u tom svijetu postoje. 

Dok su gradili svoje priče, mlade je kreativce podržalo čak 194 vrijedna mentora.

Čestitamo svim mladim autorima i njihovim neumornim mentorima!

Interaktivne učeničke bilježnice

Učeničke su bilježnice sastavni dio svakog učeničkog radnog kompleta, no dojam je da se bilježnicama, u pravilu, ne pridodaje preveliki značaj. Stoga smo ove godine odlučili nešto promijeniti te u vlastitoj nastavi uobičajene bilježnice zamijeniti vani već dugo poznatim i uspješnim konceptom interaktivne bilježnice.   

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Dunja Klarić, (Danka Singer)
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer