Projekti nas spajaju
Unatrag godinu-dvije razmišljam o suradnji s drugom školom i razvijanju projekta kojim bi se potaknuo još veći interes za učenjem engleskog jezika i omogućilo učenicima da razviju suradnju s vršnjacima iz druge okoline. Ideja se rodila prošle godine prilikom sastavljanja kurikuluma, a kolegica s kojom na projektu radim bila je, naravno, oduševljena kao i ja.
Projekt Reading is fun osmislile smo kolegica jezičarka iz Osnovne škole grofa Janka Draškovića u Klenovniku, školska knjižničarka koja radi u obje škole koje sudjeluju u aktivnostima i moja malenkost. Odlučile smo, ne samo nagraditi učenike kojima već dosad interes za učenjem jezika nije strani, već i učenike koji žele i trude se raditi na sebi, postići još bolje rezultate, poraditi na socijalnim kompetencijama i razvijati govorne sposobnosti na stranom jeziku. Naravno, preduvjet je da vole čitati jer čitanje je glavna spona koja povezuje sve aktivnosti projekta u cjelinu. Kad se sve to spoji dobijemo zgodnu suradnju dviju osnovnih škola, 16 veselih osmaša željnih zabave, druženja i rada na sebi te 3 veoma zadovoljne kolegice koje stoje iza uspješnog projekta.
Već sada mogu pisati o dobrim stranama projekta, iako projekt još uvijek traje, jer smo jedan od dva planirana posjeta već odradili i to veoma uspješno. Osnovna škola Vinica nedugo je u potpunom sastavu projektnog tima posjetila partnersku školu koja nas je lijepo ugostila i gdje smo se odlično proveli čitajući i družeći se. Obzirom da se učenici nisu poznavali ranije prva aktivnost bila je Speed date (hr. brzi sastanak, spoj) u kojoj su parovi učenika i njihovih učiteljica unutar 2 minute pokušali saznati što više jedni o drugima.
Proteklih su tjedana učenici čitali knjige i pjesme na engleskom jeziku te odabrali dragi im ulomak koji su pročitali ostalim sudionicima te nakon čitanja komentirali, pohvaljivali i razmjenjivali iskustava u čitanju. Osim kruga čitanja na engleskom jeziku svi su prisutni igrali igre za poticanje suradnje i uspostavljanja verbalne i neverbalne komunikacije te odigrali društvene igre u skupinama.
Sve su se aktivnosti odvijale na stranom jeziku osim kruga društvenih igara kada je spontano druženje i upoznavanje na materinjem jeziku bilo dozvoljeno. Domaćini su poveli goste i u obilazak njihove škole te su pričali o sličnostima i različitostima od uređenja škole do aktivnosti koje se tamo provode pa do samog izvođenja nastave.
Uskoro pripremamo drugi i posljedni posjet u našoj školi u kojem će se naći ista ekipa, ali s novim aktivnostima, a sve u cilju poticanja čitanja i učenja engleskog jezika te naravno druženja među učenicima i kolegama.
Baš se veselimo!
Autorica je učiteljica engleskog jezika u Osnovnoj školi Vinica, Marčan.