Zaigrajmo matematiku! | Profil Klett

21. rujan 2016.

Zaigrajmo matematiku!

Autor: Adrijana Leko

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Jedan od načina kako matematiku učiniti zanimljivom je igra. Kroz igru se lakše uči, ona u djeci pobuđuje osjećaj zadovoljstva i uspjeha. Čak i najteže i najsuhoparnije matematičke sadržaje učenici kroz igru usvajaju s osmjehom na licu. U javnosti se posljednjih godina često čuju pritužbe kako nam učenici koji po prvi puta sjedaju u školske klupe imaju slabiju motoriku od nekih „prijašnjih generacija“, kako su u raznim segmentima još nezreli. To su dodatni razlozi zbog kojih igra u nastavi matematike može pridonijeti zadovoljstvu učenika i učitelja, a samim time i roditelja.

Kako bih svojim učenicima matematičke sadržaje prikazala na zanimljiv način te stavila naglasak na razvoj mentalne matematike prilagodila sam  neke svakodnevne predmete i upotrijebila ih u svojoj nastavi. Tako su nastale sljedeće matematičke igre:

  • Žabe na lopoču – potrebno je pripremiti lopoče izrezane od kartona i žabe. Svaka žaba ima na sebi matematički zadatak, dok se na lopoču nalazi rješenje. Poželjno je da jedno rješenje ima više zadataka jer žabice vole društvo. Učenik treba uzeti žabicu, pogledati zadatak, izračunati ga i žabicu smjestiti na odgovarajući lopoč.
  • Domino – igra može imati razne varijacije: zbrajanje, oduzimanje, množenje, razlomci… Učenik iz košare uzima jednu ili više domino pločica. Ispred sebe ima listić na koji zapisuje rezultat s domino pločice koju je izvukao. (Moji su učenici uzimali jednu domino pločicu i točkice s lijeve strane pribrajali onima s desne. U predmetnoj nastavi crta na sredini pločice može se iskoristiti kao razlomačka crta pa se u tom slučaju domino može iskoristiti za zbrajanje, množenje razlomaka).
  • Stiropor kuglice – u matematičkoj kutiji nalaze se stiropor kuglice. Na svakoj kuglici napisan je jedan matematički zadatak. Učenik iz kutije uzima zadatak, računa i kuglicu ostavlja sa strane. Ova je igra idealna za prilagođavanje skupini, samo trebate imati dovoljno napisanih zadataka.
  • Karte – iako školski pravilnici zabranjuju kartanje i igranje igara na sreću, karte su u matematici izuzetno korisne. Slično kao u igri s domino pločicama učenik ispred sebe ima dva špila karata. Iz lijevog špila uzima kartu i okreće je, a nakon toga to radi i s desnim špilom. Ovisno o planiranim ishodima brojeve na okrenutim kartama može zbrajati, množiti, oduzimati ili dijeliti (kod oduzimanja i dijeljenja učitelj ipak mora „namjestiti“ karte… barem u razrednoj nastavi).
  • Čepovi – za izradu ove igre potrebno je skupiti čepove s tetrapaka sokova ili mlijeka, dobro ih očistiti i odstraniti suvišnu plastiku. Na tvrđi karton zalijepimo čepove s postoljem,  a pokraj njih matematički zadatak. Na čepove napišemo rješenja. Čepove skinemo s postolja i stavimo u košaricu. Zadatak učenika je upariti čep s točnim rješenjem. Kako bi se ova igra višestruko isplatila savjetujem da na mjesto gdje planirate staviti zadatak zalijepite prozirne košuljice, a zatim u njih stavite zadatak na papiru napisani zadatak. Tako i papire i zadatke možete mijenjati ovisno o prigodi.

Najljepša strana igre je zabava. Uz navedene igre moji su se učenici prilično zabavljali. Organiziranje nastave matematike upotrebom matematičkih igara razvijaju se i socijalne vještine kod učenika, povećana je njihova aktivnost, a naučene sadržaje učenici duže pamte i lakše primjenjuju u novim situacijama te tako i sama nastava u učionici postaje ugodnija i uspješnija.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Podignite energiju razreda!

Budući da smo već ranije napomenuli da je princip dramskih i grupnih igri uglavnom kružna komunikacija, a svjesni da je ponekad nemoguće trošit vrijeme na razmicanje klupa, predložit ćemo Vam prvo nekoliko energetskih igri koje se rade s mjesta ili samo dizanjem iz klupe.

Crtajmo kao Michelangelo

Ove sam se školske godine uključila u projekt U svijetu likovnih umjetnika koji je pokrenula udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono, a otvoren je i na eTwinning platformi. Zadatak projekta bio je upoznati učenike s najvećim likovnim majstorima i njihovim djelima. Učiteljice i učitelji odabrali su po 5 umjetnika s čijim će likom i djelom upoznati učenike.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković