Zero Waste projekt u OŠ 22. lipnja, Sisak | Profil Klett

29. veljača 2024.

Zero Waste projekt u OŠ 22. lipnja, Sisak

avatar
Autor:

Autorice teksta:

Maja Kovačić, učiteljica mentorica

Renata Milnović, učiteljica mentorica

U sklopu Erasmus+ aktivnosti KA122SCH - Kratkoročni projekti za mobilnost učenika i osoblja u odgoju i općem obrazovanju, pod nazivom Zero Waste, devet učiteljica OŠ 22. lipnja, Sisak sudjelovalo je na petodnevnom praćenju rada i sedmodnevnom strukturiranom tečaju u turskom gradu Dalamanu u pokrajini Mugla.

Mobilnost je ostvarena u razdoblju od 9. do 13. listopada i od 20. do 26. listopada 2023. godine.

 

Ciljevi projekta

 

Projektom su ostvareni sljedeći ciljevi:

  • smanjenje onečišćenja koje prijeti našem okolišu i pružanje usluge za povećanje ekološke svijesti i poboljšanje našeg Zero Waste sustava upravljanja
  • razvoj odgovornog ponašanja prema problemima okoliša kako bi se povećala ekološka svijest učenika i nastavnika te kako bi ostavili svijet pogodan za život budućim generacijama
  • osmišljavanje metoda rada primjerenih uzrastu učenika protiv sve većih ekoloških problema diljem svijeta proučavanjem EU standarda u smanjenju onečišćenja okoliša, otpada i gospodarenja otpadom, temeljenim na potrebama ustanove
  • učenje strategija za prevenciju i smanjenje otpada u skladu sa Standardima EU-a kroz aktivnosti promatranja na radnom mjestu
  • identificiranje prednosti, nedostataka i aspekata metoda koje se primjenjuju u ustanovama kroz sudjelovanje u strukturiranim tečajevima i aktivnostima na radnom mjestu.
Partneri i aktivnosti u projektu

 

Partneri u ovom projektu su OŠ 22. lipnja, Sisak, Pixie Academy iz pokrajine Muğla u Antalya, a suradnja je ostvarena i s Adile Ihsan Mermerci Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi i Bahçeşehir Koleji u Dalamanu.

U sklopu obje mobilnosti, učiteljice su posjetile dvije škole, privatnu i državnu. Upoznale su turski obrazovni sustav u obje škole, njihov standard i metode rada. Izložena je usporedba sustavnog odlaganja i zbrinjavanja svih vrsta otpada na gradskoj i državnoj razini. Naglasak mobilnosti je bio na profesionalnom i transparentnom zbrinjavanju otpada i podizanju svijesti o važnosti recikliranja te ponovnoj uporabi odbačenih predmeta. Učiteljice su imale priliku vidjeti korištenje novih metoda rada (3D printing i korištenje aplikacija za izradu obrazovnih materijala u nastavi) u kombinaciji s prenamjenom predmeta i korištenja otpadaka hrane za kompost. Pritom je naglasak bio na poticanju kritičkog mišljenja i učenja temeljenog na rješavanju problema. Posjetom bolnici za kornjače na Itzuzu plaži u Dalyanu, učiteljice su osvijestile koliko zapravo naš ponekad nemaran način života (jet ski vožnje, brze brodice, bacanje smeća i otpada u more i sl.) šteti morskoj populaciji i ugrožava floru i faunu mora i oceana. Sudjelovale su u radionicama s umjetnicima koji koriste reciklirane materijale u stvaranju svojih umjetnina, ali koji i svakodnevno žive koncept Zero Waste u poslovnom i privatnom životu. Upoznavajući tursku tradiciju, običaje te način života i uspoređujući ih s našima, uvidjele su neke razlike i mnoge sličnosti te dobre primjere prakse u obje zajednice. 

 

Po povratku iz Turske, učiteljice sudionice projekta provele su niz aktivnosti sa svojim učenicima kojima su ukazale na primjenu Zero Waste koncepta življenja (nula otpada) radi očuvanja prirode i biološke raznolikosti te skrenule pažnju na odgovorno ponašanje prema okolišu. U projektu su sudjelovale učiteljice razredne nastave, predmetne nastave i edukacijski rehabilitatori, a aktivnosti su prilagodile uzrastu i potrebama djece za usvajanjem novih znanja i vještina.

Aktivnosti učenika

 

Aktivnosti učenika razredne nastave:

  • šivanje platnenih ruksaka od već iskorištenih komada odjeće (stare majice)
  • izrada podnog šaha u holu škole od već iskorištenih plastičnih boca
  • osmišljavanje načina umatanja darova
  • sudjelovanje na manifestaciji Fašnik, simboličnog naziva maske Bez otpada
  • korištenje metalnih ili staklenih boca za vodu.

 

Aktivnosti učenika predmetne nastave:

  • izrada prirodnog pilinga
  • izrada krpica za čišćenje lica
  • izrada košarica od starih letaka i časopisa
  • izrada papira od ostataka starih novina i starih pamučnih tkanina korištenjem metoda iz srednjeg vijeka
  • izrada božićnih ukrasa od recikliranog materijala
  • izrada vodenog ksilofona
  • uz pomoć FL studia izradio se beat za pjesmu Zero waste
  • proizvodnja soka od naranči i mandarina te izrada arancina
  • održana je radionica kreativnog recikliranja plastičnih vrećica u organizaciji Udruge ZMAG.

 

Aktivnosti učenika iz Odjela učenika s teškoćama u razvoju:

  • prikupljanje čepova ambalaža od mlijeka i plastičnih boca
  • bojenje figura za šah
  • osmišljavanje i izrada materijala za pomoć kod razvoja čitanja i poticanja razvoja fine motorike (SHOEBOX TASK).

 

Navedenim aktivnostima učenici su napravili prve korake prema održivoj proizvodnji, naučili promišljati o utjecaju neodgovornog ponašanja pojedinaca prema biljnom i životinjskom svijetu te osvijestili važnost primjene Zero waste koncepta življenja primjenjujući osnovna načela tog pokreta koja su objedinjena u nazivu 5 R's (refuse, reduce, reuse, recycle, rot). Za budućnost i opstanak svih bića važno je da ne kupujemo nepotrebne stvari, ponovno koristimo ono što već posjedujemo, kompostiramo, recikliramo i pronalazimo novu primjenu za rabljene stvari. 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Novi početak uz dramske igre i vježbe

Za početak, cilj nam je što ugodnije, pozitivnije i s puno povjerenja u sebe i učenike zakoračiti u novu školsku godinu. Bit će zasigurno duga, ponekad opterećujuća, zahtjevna i nama i učenicima. Stoga učvrstimo svoju bazu, svoj odnos s učenicima te njihov međusobni odnos i komunikaciju. Uključimo u prvim satovima naših susreta sve učenike, dajmo im šansu da ih se čuje i vidi, odgovornost da čuju i vide druge.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja