ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead! | Profil Klett

16. studeni 2017.

ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead!

avatar
Autor: Vesna Rak

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije imenovala je projektni tim Osnovne škole Pantovčak na čelu s učiteljicom mentoricom Danijelom Takač, prof. fizike i tehničke kulture i učiteljicom razredne nastave i engleskog jezika Marinom Moćan prvom generacijom Erasmus+ ambasadora za područje općeg odgoja i obrazovanja.

Rezultat je to uspješno provedenog našeg prvog Erasmus+ projekta “Pollution! Find a STEM solution!“ koji je dobio oznaku European Quality Label 2016. te je predstavljen u e-časopisu Scientix Digest Newsleter kao jedan od najboljih primjera dobre prakse STEM projekta povezanog s ekologijom i održivim razvojem, a zaslužio je i visoku ocjenu predstavnice Europske komisije Jacqueline Pacaud prilikom posjeta školi.

Po završetku ovog projekta, prošle školske godine uspješno smo započeli provedbu novog dvogodišnjeg Erasmus+ projekta“Full STEAM ahead!“, najbolje rangiranog europskog projekta među projektima osnovnih škola. Cilj koji smo zacrtali jest motivirati i educirati učenike za aktivnosti vezane uz područja egzobiologije, robotike, 3D printanja, poduzetništva, inženjerstva i STEAM-a te ih upoznati s karijerama u svemirskoj grani industrije. Ostvarili smo mobilnost učiteljica u Irsku gdje je organiziran transnacionalni sastanak koordinatora projekta iz Francuske, Irske, Italije, Portugala i Hrvatske te su učenici i učiteljice sudjelovali u usavršavanju učitelja i aktivnostima međunarodne razmjene učenika u Portugalu. Tom prigodom dnevni program je obilovao bogatim sadržajem: upoznavanjem primjenjivih Web 2.0 alata, izrađivanje i programiranje ExoMars rovera s Lego Mindstorms blokovima, izrađivali su svemirske rakete od soli, simulirali trening astronauta u školskom bazenu, posjetili interaktivni Muzej znanosti u Lisabonu te sudjelovali u kulturološkim događanjima.

Ove školske godine naša škola bila je domaćin učiteljima i učenicima naših europskih partnera. Radni tjedan započeo je priredbom koju su domaćini pripremili za goste te igrama upoznavanja. Slijedilo je iznimno predavanje poznatog hrvatskog znanstvenika dr.sc. Ivice Puljka o životu zvijezda i Higgsovom bozonu te su ga učenici intervjuirali razotkrivajući što je potrebno da bi se postalo znanstvenikom. Goste smo poveli u interaktivni turistički razgled našega lijepog grada s QR kodovima te su u web 2.0 alatu izrađivali interaktivne plakate tematski vezane uz obilazak. Nakon odmora pridružili su se radionici o glagoljici.

Uzbudljivo je bilo natjecanje u Escape classroom-u sa zadatkom da pronađu ukradene kodove za lansiranje rakete. Nadalje, učenici su sa žarom prihvatili uloge poduzetnika sa zadaćom da izrade plakate i turističke brošure za turističke agencije kojima promoviraju putovanje i život na Marsu koristeći znanje koje imaju o tome crvenom planetu. Na likovnoj radionici dizajnirali su i izradili zamišljene nastambe na Marsu od recikliranog materijala.

Tijekom učeničkih vođenih aktivnosti učitelji partneri posjećivali su nastavu te smo uspoređivali značajke, međusobne sličnosti i razlike naših obrazovnih programa i sustava.

Iznenađenje za sve bila je radionica u kojoj su učenici i učitelji zajedničkim trudom izrađivali letjelicu sa svemirskim vozilom roverom i stanicu za slijetanje, dok je astronauta predstavljalo svježe jaje. Izrađenu letjelicu učenici su morali spustiti s 4 metra visine, ne oštetivši jaje, na označeno mjesto na Giant Destination Mars karti. Kartu smo dobili kao donaciju Fondacije ShareSpace Buzza Aldrina, astronauta i člana misije Apollo 11 i poznatog kao drugog čovjeka koji je stupio na Mjesec poslije Neila Armstronga.

Radne aktivnosti koje su se provodile u poticajnom školskom okruženju zamijenili smo na jedan dan turističkim putovanjem na Brijune i razgledom Pule koje su naši gosti oduševljeno prihvatili.

Približavanjem kraja radnog tjedna učenici su, primjenom Kahoot kviza, evaluirali sve što su tijekom boravka u našoj zemlji naučili.

Zadnja, ali ne manje zanimljiva, aktivnost bila CSI radionica u kojoj su učenici pomoću pet različitih forenzičnih eksperimenata otkrivali kradljivca računala: bavili su se kromatografijom, analizirali otiske prstiju i stopala kao i psihološke profile sumnjivaca te mikroskopirali tkiva.

Na kraju dana uslijedila je oproštajna večer uz nastup kulturno-umjetničkog društva i zabavu, dodjelu diploma i pisanje stečenih dojmova i poruka prijateljstva.

Naše međukulturalno događanje uveličao je posjet zamjenice ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidije Kralj koja nam je dala podršku i dodatnu motivaciju da nastavimo svoj višegodišnji uspješan rad kojim nastojimo promovirati interes za znanost, razvijati znanstveno i kritičko mišljenje kao i digitalnu pismenost te jezične i kulturološke kompetencije učenika u izgradnji europskog identiteta naše škole.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Kako odgađanje djeluje na naš mozak

Često odgađate poslove, umjesto učenja, obavljanja kućanskih poslova ili odgovaranja na e-poštu - birate omiljenu seriju? Znanstvenici su istražili kako odgađanje utječe na naš mozak, a rezultate potražite u tekstu.

 

eTwinning korak po korak #2: eTwinning Live - komunikacija i umrežavanje

Kao što i sam naziv kaže, na eTwinning Live stranici eTwinning živi. Poput ostalih društvenih mreža, ovo je mjesto za susret i komunikaciju sa sudionicima, kolegicama i kolegama, s kojima možete dogovarati i pokretati nove projekte ili se priključiti njihovim, već započetim projektima. Upoznajte se pobliže sa servisom eTwinning Live u najnovijem članku naše suradnice Alenke Mijević.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja