Krvotok u likovnoj kulturi | Profil Klett

12. lipanj 2020.

Krvotok u likovnoj kulturi

Autor: Abel Brčić

Učenici Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule, vođeni svojim mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, poigrali su se  istražujući  i kombinirajući  stečena znanja iz raznih predmeta u razigranu kompoziciju.

U LIKOVNIM MAPAMA za velika djela Profil Kletta nalaze se svi potrebni materijali za izvrsne, zamršene i zapetljane krvotoke.

 

Početak rada kolaž-papirom
Početak rada kolaž-papirom

Učenici su odabrali više tehnika jer je cijeli proces rada upravo vođen tako da se može koristiti i crtačkom i slikarskim tehnikama, tehnikom tuš-drvce, kao i kolažom. Neke detalje i efekte moguće je bilo napraviti i prskanjem razrijeđenom temperom, a poslužila nam je obična prskalica za rasprskavanje tekućine za pranje prozora. I poneka slučajno ili namjerno prolivena kap začas se pretvorila u korisnu crtu, točku ili mrlju i doprinijela dojmu rada. Osim navedenog pribora koristili su i ljepilo te su tako učenici spoznali što znači kombinirana tehnika.

Rad kombiniranom tehnikom
Rad kombiniranom tehnikom

Istraživali su odnose crta, ploha i boja. Također su u ovom radu objedinili stečena znanja na području točke i crte, toka i karaktera crta, likova na plohi, kao i statičnih i dinamičnih ploha, uočena je i simetrija i asimetrija.

Kontrast boja
Kontrast boja

Neki su se učenici odlučili za čiste boje, kontrast toplo – hladno, dok su drugi rado primijenili komplementarne kontraste. Uočeni su pojmovi: skupljeno –  raspršeno, gusto – rijetko. Nastalim radovima ukrasili smo panoe škole, unijeli dašak vedrine i razigranosti buđenja prirode. Mnoge učenike radovi su asocirali na pogled u mikrosvijet, na krvotok, na prometnice. Tako smo postigli međupredmetno povezivanje s prirodom, matematikom, geografijom i tehničkom kulturom.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Slika, pokret, zvuk i riječ u nastavi

Kad sam se zapitala kako bih s učenicima odradila ovu temu iz kurikuluma Likovne kulture, nametnula mi se glazba kao snažan medij koji ujedinjuje sve navedene pojmove. Temu sam obradila u tri podteme - Boje zvuka, Nacrtaj mi priču i Ples instrumenata - te za svaku odvojila jedan dvosat, zajedno šest nastavnih sati.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Škreblin, Sanja Basta, Maja Jelić Kolar
udzbenik
Karlo Horvatin, Gorica Grozdanić, Željko Krstanac
udzbenik
Jasminka Džapo, Jasna Tonšetić, Lela Zadražil
udzbenik
Jasminka Džapo, Jasna Tonšetić, Lela Zadražil