Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru | Profil Klett

13. rujan 2022.

Skrivene riječi kao poticaj za učenje kroz igru

avatar
Autor: Sanja Dam

Učenjem kroz igru djeca čine logičnim svijet koji ih okružuje, na manje ozbiljan način pristupaju učenju, a znanje trajnije usvajaju. S učenicima često provodim igrolike aktivnosti u kojima koreliram sadržaje svih predmeta. Jedna od takvih aktivnosti je igra Skrivene riječi.

Kroz navedenu aktivnost provedenu u drugome razredu, ostvareni su ishodi svih nastavnih predmeta i očekivanja međupredmetnih tema. Na početku dana, tijekom našeg jutarnjeg razgovora najavila sam zadatke pričajući priču o igri skrivača u riječima, a učenike sam imenovala detektivima kojima će biti zadatak pokušati pronaći skrivene riječi.

Prvi je zadatak učenika bio napisati brojevne riječi do deset i pronaći u njima druge riječi. Mali „detektivi“ su prionuli na posao. U riječi jedan pronašli su skrivenu riječ dan, u osam osa i sam, u devet su pronašli deve. Neki su se dosjetili da se u naslovu vježba skriva riječ jež.

Otkrivenim smo se riječima poslužili pri osmišljavanju zadataka iz matematike. Učenici su slagali zanimljive matematičke priče, računali i pisali svoje odgovore.

Sljedeća aktivnost bila je na satu Hrvatskoga jezika. Učenici su osmišljavali i pisali nelogične priče u kojima su se koristili pronađenim riječima. Ovu su aktivnost učenici radili u skupinama. Svaka je skupina prezentirala svoju priču ostalim učenicima. Slušajući uratke učenici su otkrivali još skrivenih riječi, a pritom su se i dobro zabavili.

Riječi su nam poslužile i za stvaranje glazbe. Kroz ritmičke igre ponavljali smo riječi različitim tempom i dinamikom te smo se tako igrali ritam mašine. Zabavne aktivnosti dopunili smo i na satu Tjelesne i zdravstvene kulture kada smo tijelima pisali slova i riječi.

Na satu Prirode i društva pronađene riječi učenici su smještali u kontekst stvarnoga života te su u skupinama te s pomoću udžbenika istraživali što se događa s ježom u jesen, devom u ljeto, danom tijekom zime i osom u proljeće. Rezultate svojeg istraživanja učenici su prikazali umnim mapama.

Crtama i plohama gradili smo slova na satu Likovne kulture.

Uz mnogo zabave, istraživanja i novih spoznaja, na kraju dana ipak je bila najvrjednija evaluacija učenika: „Danas nismo ništa učili, samo smo se igrali. Baš je bilo super!“

Govoreći jezikom struke, tijekom ovih aktivnosti ostvareni su sljedeći ishodi i međupredmetna očekivanja:

OŠ HJ B.2.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
PID OŠ A.B.C.D. 2.1. Učenik uz usmjeravanje opisuje i predstavlja rezultate promatranja prirode, prirodnih ili društvenih pojava u neposrednome okružju i koristi se različitim izvorima informacija.
MAT OŠ E.2.1. Koristi se podatcima iz neposredne okoline.
OŠ TZK A. 2. 1. Izvodi prirodne načine gibanja i mijenja položaj tijela u prostoru.
OŠ LK A. 2. 1. Učenik likovnim i vizualnim izražavanjem interpretira različite sadržaje.
OŠ GK B. 2. 3. Učenik izvodi glazbene igre uz pjevanje, slušanje glazbe i pokret uz glazbu.
goo C.1.1. Sudjeluje u zajedničkom radu u razredu.
odr A.1.1. Prepoznaje svoje mjesto i povezanost s drugima u zajednici
osr C.1.3. Pridonosi skupini
uku D.1.2.2. Suradnja s drugima. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.
ikt A.1.3. Učenik primjenjuje pravila za odgovorno i sigurno služenje programima i uređajima.
B.1.2.A Prilagođava se novom okružju i opisuje svoje obaveze i uloge.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Lektira na oko

Lektiru na oko osmislile su dvije kreativke iz Velike Gorice - novinarka, glumica i performerica Ana Katulić i omiljena profesorica engleskog i talijanskog, ali i glumica s diplomom Kubusa, Anita Pukanić. Što ih povezuje i inspirira te kako djeci nižih razreda približiti lektiru, a usto se dobro i zabaviti u druženju, smijehu i učenju otkrijte u tekstu.

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov