Završili smo sa serijom članaka o eTwinningu naše suradnice i iskusne korisnice te platforme Alenke Miljević. Za kraj vam donosimo često postavljana pitanja, a ako ih imate još, obratite nam se u komentarima ispod članka.
Ne. Sama registracija ne obvezuje vas na pokretanje projekta. Nakon registracije trebate si uzeti vremena upoznati se s portalom i svime što on nudi kako bi pri pokretanju ili uključivanju u projekt znali što vas očekuje i kako koristiti alate koji su vam na portalu dostupni. Pri upoznavanju će vam pomoći naša serija članaka.
Da, učenici su sigurni. Svatko tko se registrira na portal prolazi provjeru i dok se ne potvrdi uloga osobe u školi, ona nema pristup TwinSpaceu, odnosno ne može pokrenuti niti se uključiti u projekt.
Učenici se ne registriraju na portal i ne mogu samostalno pristupiti Twinspaceu. U projekt, Twinspace, ih dodajete vi, tako da im kreirate lozinku i korisničko ime. Učenici nemaju pristup eTwinning Liveu.
Nema pravila. Preporuka je samo da se projekt provodi u sklopu redovne nastave. Učenike možete podijeliti u timove po projektnim zadacima unutar razreda, a možete ih grupirati i u međunarodne timove. Ne mora svaki učenik raditi na svakom zadatku, ali i može.
Sami odlučujete o tome na koji način želite prikazivati rezultate projekta, a stranice na TwinSpaceu možete zaštiti odabirom opcije „Tko može vidjeti ovu stranicu?“.
Registracija kao i provođenje projekta odvija se preko portala eTwinning koji je u potpunosti besplatan.
Nema vremenskog ograničenja. Trajanje projekta ovisi o broju planiranih aktivnosti: projekt može trajati tjedan dana, ako je riječ o jednoj aktivnosti, ili pak cijelu školsku godinu, što uključuje veći broj aktivnosti.
Projektni kompleti pružaju vam priliku vidjeti kako izgleda dobro pripremljen projektni plan i što sve treba sadržavati. Možete ih upotrijebiti u cijelosti ili djelomično za pokretanje svog projekta.
Projektne aktivnosti trebaju se provoditi redovito te treba izbjegavati velike pauze. Stoga ih treba pomno isplanirati. Uzmite u obzir svoje radno okruženje, o čemu će ovisiti i sam ritam provođenja projekta.
Projekti se prije svega pokreću kako bi ostvarili potrebe učenika. Oni su ti koji će raditi na projektnim aktivnostima i zadacima te su najvažniji čimbenik koji treba imati na umu.
Tijekom provedbe projekta aktivnosti, kao i načine provedbe, možete mijenjati i usklađivati s nepredvidivim situacijama poput smanjenja ili povećanja broja partnera, ili jednostavno zbog nove ideje koju smatrate kvalitetnijom za ostvarenje svrhe projekta.
U tom slučaju trebate kontaktirati osnivača projekta i zamoliti ga da vas izbriše. Međutim ako ste sami osnivač projekta, ne možete biti izbrisani. Objasnite projektnom partneru ili partnerima što se događa, a iako nećete biti aktivni vaše ime će i dalje biti prisutno na popisu članova.
Ne morate. U projekt ćete se uključiti samo ako smatrate da će biti od koristi vama i vašim učenicima u svakodnevnom radu.
Projekti na eTwinningu ne obvezuju vas na razmjenu učenika. Međutim, postoji mogućnost da se povežete i upoznate kolege kroz zajednički rad na projektu, iz čega se mogu razviti ideje za pokretanje projekata u sklopu Erasmus+ programa koji uključuju mobilnosti učenika. Osim toga, možete se povezati i upoznati s kolegama koji bi mogli biti spremni primiti vas na job shadowing (promatranje nastave/hospitacije), ili na zadatak poučavanja u sklopu Erasmus+ programa i projekta KA1 u svrhu stručnog usavršavanja, ali i svih ostalih vrsta projekata koji se provode u suradnji sa školama.
eTwinning je dio programa Erasmus+ i inicijativa je Europske komisije kojom se potiče međunarodna suradnja u provođenju projekata. Osim toga eTwinning se može koristiti za diseminaciju svih projekata koji su proizašli iz programa Erasmus+ te pronalaženje projektnih partnera u svrhu pokretanja i provođenja projekata. U tu svrhu kreirani su forumi kojima možete pristupiti nakon registracije na eTwinningu. Primjere provođenja Erasmus+ projekata pogledajte i na ovoj web stranici.
Ne. Projekt se mora prijaviti, nakon čega prolazi proces evaluacije i ocjenjivanja.