Valentinovo i osna simetrija | Profil Klett

13. veljača 2019.

Valentinovo i osna simetrija

Autor: Uredništvo STEM područja

Autor: Nataša Ostojić, prof. matematike

Dana 14. veljače obilježavamo Valentinovo, Dan zaljubljenih. U nekim školama, pa i u mojoj, organizira se i ples za Valentinovo. Obično taj dan bude malo više nasmijanih lica nego inače. Nekako se taj dobar osjećaj ljubavi i zajedništva širi na druge, a ove ga godine obilježimo i uz matematiku. Neka učenici otkriju čari simetrije za Valentinovo!

Svake godine toga dana negdje na hodniku škole ugledamo nekog sramežljivog, rumenog dječaka, kako s cvijetom u ruci nesigurno pokušava izraziti svoju ljubav plavokosoj djevojčici. Vidimo i crnokosu djevojčicu koja s nestrpljenjem očekuje hoće li je se njena simpatija sjetiti. Nađe se tu i pisamaca, čokolada, čestitki, plišanih medvjedića i balona.

Lijepo je kada nam i učionice odišu tim nekim blagdanskim ozračjem i toplinom. Nije teško pano urediti s nekoliko papirnatih srca ili ptičica, Da, naši stari kažu da se taj dan ptičice žene. Neki od učenika će rado nešto nacrtati ili napisati. Možemo se poigrati izradom raznih likova preklapanjem papira i izrezivanjem osnosimetričnih likova. Neki od učenika će s iznenađenjem otkriti čaroliju simetrije.

Slika: Na preklopljenom papiru nacrtamo polovicu crteža. Izrezivanjem i rasklapanjem papira dobivamo potpunu sliku. Trag preklapanja je os simetrije, a lik je osnosimetričan – preslika se preko te osi u samog sebe.

Osim prigodne dekoracije učionice, možemo i  na satovima matematike obilježiti ovaj dan rješavanjem nekih prigodnih zadataka. Učenici rado rješavaju takve, za taj dan primjerene,  malo neobaveznije, zadatke. Jedan takav primjer želim podijeliti s vama.

Radni listić u prilogu je pripremljen za tiskanje, a po potrebi, može se koristiti i tako da se prva stranica projicira LCD projektorom, pa se zadaci rješavaju zajednički u razredu.

Želim vam ugodnu zabavu!

I još nešto: sjetite se svojih voljenih svaki dan, a ne samo na Valentinovo!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Origami i matematika

Istraživačko učenje u pravilu slijedi shemu znanstvenog istraživanja, ali istovremeno je nadpojam problemskog i projektnog učenja. Oslanja se na konstruktivističku teoriju učenja gdje se kroz aktivan razvoj mentalne konstrukcije razvijaju i formiraju sposobnosti, trajna znanja i vještine učenika. Istraživačko učenje ima svoj definiran ciklus koji kreće s pitanjem.

 

Matematika se uči i rješava mozgom

Matematika se ne rješava računalom. Matematika se rješava olovkom i papirom. Matematika se rješava mozgom.

Bit je matematičke izobrazbe osigurati da učenici razviju oboje - znanje o matematici i stvaralačke sklonosti prema matematici. Najmanje što bismo trebali učiniti kada razmatramo uporabu tehnologije u matematičkoj izobrazbi je upitati se: „Kako ta uporaba tehnologije pomaže razvitku učeničkog znanja matematike i/ili njihovih stvaralačkih sklonosti prema matematici?“
 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Z.Šikić, N. Ostojić, Ž. Mikulan, V. Draženović Žitko, I. Golac Jakopović, B. Goleš, Z. Lobor, M. Marić, T. Nemeth, G. Stajčić, M. Vuković
udzbenik
Vesna Draženović-Žitko, Maja Marić
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar