Stare bajke u novome ruhu | Profil Klett

18. veljača 2019.

Stare bajke u novome ruhu

Autor: Maja Jelić Kolar

Na mnogo se načina ostvaruju razne maštovite ideje učiteljica i njihovih učenika. Jedna je ideja tražila način da postane projekt i pronašla ga u eTwiningu. Tako su nastale nove priče i nova prijateljstva. Učiteljica prvoga razreda Ivana L. Š. sa svojim je učenicima ostvarila jedan bajkovit projekt bogat idejama i pričama. O čemu se radi, pročitajte u nastavku.

Projekt se temeljio na ideji čitanja priča i osmišljavanja novih na temelju starih. Učenici su prepoznavali likove iz svjetski poznatih bajki, razmišljali o njima i razgovarali o mogućim modernim situacijama u kojima bi se ti likovi mogli naći. Zatim su dobro poznate likove i njihove uloge smještali u posve novo okruženje. Jedna od priča koju su tako osmislili je Snjeguljica, a što se u njoj događalo i s kojim su opasnostima učenici suočili Snjeguljicu pročitajte u nastavku.

Jednoga dana imućna je obitelj dobila djevojčicu. Nazvali su je Snjeguljica. Kad je narasla, otišla je sama u grad i izgubila se. Stranac joj je ponudio haljinu i parfem. Parfem je bio otrovan i čim ga je pomirisala, odmah se onesvijestila. Stranac ju je oteo i tražio za nju otkupninu od 2 milijuna eura. Roditelji su pozvali policiju i rekli da Snjeguljica nosi uređaj za praćenje na svojoj odjeći. Policija je pronašla Snjeguljicu, a stranac je još mnogo godina bio u zatvoru.

Učenici su osmislili nekoliko priča u kojima su svima poznate likove stavili u moderno okruženje i suočili ih s opasnostima zbog kojih danas moramo biti vrlo oprezni. Pritom su zadržali neke osobine likova pa je tako Snjeguljica i u novoj priči bila jako dobra i pomalo naivna. Opasnosti koje su se nekad skrivale u šumi i divlje životinje koje su mogle napasti čovjeka učenici su u današnjem svijetu prepoznali u velikom gradu i pojedincima koji mogu nauditi drugome čovjeku.

U ovom su projektu učenici bili vrlo motivirani za čitanje tradicionalnih bajki koje su već mnogo puta čitali i slušali. Zadatak da misle o bajkama na drukčiji način poticao ih je da stvaraju nove priče, razvijaju maštu i pripovijedaju. Vježbali su čitanje, pisanje i pripovijedanje s pomoću najljepših bajki koje roditelji pričaju djeci od najranijeg djetinjstva i potvrdili da je klasična književnost s razlogom uvijek dio našeg života i stvaralaštva: ona nas razvija, potiče i oslobađa našu maštu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kaširane maske za pokladni pano

Učiteljica Iva Zeljko iz OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu imala je pune ruke posla u produženom boravku. Uz brojne druge aktivnosti sa svojim je prvašićima izradila kaširane maske. Ova su djeca pokazala da imaju jako spretne i vješte ruke, a ne sumnjamo da će im i pokladni utorak proteći itekako zabavno i maštovito. Kako i ne bi uz ovako vesele panoe!

Najbolji životni izbor

Svake godine učitelji i učiteljice dobiju mnoge čestitke u povodu Dana učitelja. Kako se taj dan bliži, odlučila sam razmisliti što to u meni uvijek iznova izazove ponos koji dijelim sa svojim kolegicama i kolegama. U povodu našega dana pokušala sam dokučiti što me je u životu dovelo na učiteljski put.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Kristina Čajo Anđel
udzbenik
Ružica Ambruš Kiš, Ana Janković, Željkica Mamić
udzbenik
Ušćumlić Danica