Prometna animacija u OŠ Remete | Profil Klett

05. ožujak 2020.

Prometna animacija u OŠ Remete

avatar
Autor: Mara Kolar

 

Sigurnost djece u prometu jedna je od najvećih roditeljskih briga, pa je naučiti djecu pravilima za sigurno sudjelovanje u prometu velik izazov za sve učiteljice i učitelje. Novi kurikulum predviđa nekoliko ishoda koje je važno ostvariti učeći o prometu. Djeca bi trebala moći prepoznati i razlikovati pješake od vozača, prometne znakove koji su im važni za sudjelovanje u prometu, prepoznati kojim se dijelovima ulica moraju kretati pješaci, a kojim vozači. Poštivanje pravila u domu, školi, prometu te na javnim mjestima čini odgovornog pojedinca koji preuzima odgovornost za svoje postupke. Kako to ostvariti na nov, djeci blizak i zanimljiv način? Ja sam se odlučila za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije na način u kojemu sudjeluju i učenici. Bilo je vrlo izazovno, no to sam pretpostavila od samog početka. Naime, odlučila sam s učenicima prvog razreda snimiti nekoliko GIF-ova o prometu. U nastavku doznajte kako.

 

1. korak – odabir tehnologije

 

Za sve aktivnosti poput ove morate prvo odabrati tehnologiju koja će vam olakšati rad. Za izradu GIF animacija trebate imati na raspolaganju mobitel s kamerom i aplikaciju za izradu GIF animacija (možete preuzeti besplatne aplikacije tog tipa).

 

2. korak – definiranje potrebnih materijala

 

Za izradu animacije kretanja u prometu potrebne su bilo kakve figurice kojima ćete prikazati pješake u prometu, igračke automobili, papir, karton, kutije, ljepilo. Kad sam definirala materijale, učenicima sam podijelila uloge.

 

3. korak – podjela uloga među učenicima

 

Svi učenici žele sudjelovati u izradi svog „crtića“ i zato je važno dobro podijeliti uloge. Svaki učenik u razredu mora nešto napraviti. Ja sam podijelila učenike u skupine i svakoj skupini dodijelila zadatke.

 

4. korak – učenici izrađuju zadatke prema uputama.

 

Učenici crtaju dijelove potrebne za maketu, izrađuju drveće, cestu, prometne znakove... Kad je maketa prometnice gotova, zajedno postavljamo znakove, semafore i ostale objekte. Svaka skupina uz pomoć učiteljice/učitelja zatim snima zadanu situaciju. Odabranu figuricu učenici pomiču po maketi malo-pomalo, a svaki pomak figurice treba fotografirati.

Zatim se u aplikaciji označe fotografije redom kako su fotografirane te nastaje kratka ponavljajuća animacija.

 

5. korak – gledamo animacije

 

Učenici su uživali gledajući animacije koje su napravili. Učili su o prometu, razgovarali o putu do škole, prometnim situacijama i odgovornom ponašanju u prometu. Na kraju smo s pomoću naših animacija ponavljali sadržaje o kojima smo učili.

Ovaj je zadatak bio zaista velik izazov, no obuhvatili smo mnogo sadržaja. Uz sadržaje iz prirode i društva, djeca su vidjela kako može nastati animacija, što je dobra osnova za razgovor o crtanim filmovima i medijskoj kulturi. Nadam se da će ovaj primjer i vas potaknuti da pokušate nešto slično i napravite animaciju sa svojim učenicima.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Basta
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik