Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski | Profil Klett

30. rujan 2018.

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Autor: Maja Jelić Kolar

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Objavila je brojne znanstvene radove, sudjeluje na mnogim konferencijama, autorica je udžbenika za Hrvatski jezik. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

 

Više sam puta imala priliku poslušati Vaša predavanja. Uz to što su vrlo stručna i zanimljiva, uz znanstveno se uporište ističe još jedno – iskustvo dugogodišnjeg rada s učenicima. Je li Vam bilo teško napustiti razred kada ste otišli raditi na Učiteljski fakultet?

 

Sjećanja na svoje učiteljske dane i godine vezujem i danas uz metodičku svakodnevicu. Smjenjuju se razredni prizori i susreti. Učenika i učitelja povezuje znanje, dobrota, rast, mudrost i radost zajedničkog života. Bilo je teško napustiti razred… Volim i cijenim učitelja. Osjećam ljepotu i teškoću učiteljskog poziva. I ove akademske godine odlazim sa studentima na vježbaonice Učiteljskog fakulteta (centre izvrsnosti) i uživam u nastavi Hrvatskoga jezika.   

 

Svakodnevno radite sa studentima i prenosite im znanje iz područja metodike hrvatskoga jezika. Koliko Vam u tom radu služi iskustvo koje ste ostvarili u radu s učenicima?

 

Iskustvo koje sam ostvarila u radu s učenicima dragocjeno je u strukturiranju metodičkih elemenata vezanih uz uspjeh praktičnoga rada studenata – budućih učitelja. To znači pomoći studentu pronaći najbolje putove organizacije nastave i izvođenje praktičnog metodičkog čina koji će učenika dovesti do spoznaje. Konkretizacija metodičkog pristupa obuhvaća slijed poučavanja i znanstvenu utemeljenost uz dobro znanje o sadržaju pouke. Dugogodišnje iskustvo u radu s učenicima u primarnom obrazovanju i znanstvena istraživanja bila su dobra podloga za uspostavljanje metodičkoga sadržajno-vremenskog optimuma u poučavanju početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku. Kad o navedenim sadržajima govorim na predavanjima u sklopu stručnog usavršavanja učitelja, oni to prepoznaju kao dobar metodički model i primjenjivo iskustvo.

 

Kako se ideje drukčijeg obrazovanja (kurikularna reforma, škola za život) implementiraju u sadržaj studentskog kurikula, odnosno jesu li suvremene metode poučavanja usklađene s idejama koje se u javnosti tumače kao reforma hrvatskog obrazovnog sustava?

 

Silabi (programi kolegija) na Učiteljskom fakultetu obuhvaćaju sadržaje matičnih i temeljnih odgojno-obrazovnih znanosti. Navedena literatura u znanstvenim radovima, sveučilišnim udžbenicima i metodičkim praktikumima jasno definira, opisuje i objašnjava suvremene oblike rada, komunikaciju, metode i sredstva. To je potrebno govoriti (istinovati) i pisati u javnosti kako bi se implementacija kurikula čvrsto utemeljila na suvremenim znanstvenim dostignućima i najboljem iskustvu hrvatske metodičke prakse.

 

Radite na katedri za metodiku hrvatskoga jezika i autorica ste udžbenika za hrvatski jezik. Metode rada godinama ste usavršavali u razredu, a sada ste docentica koja se već godinama bavi metodikom. Koliko je metodika važna u stvaranju sadržaja udžbenika?

 

Udžbenik je knjiga koja mora učeniku omogućiti radost komunikacije, razumijevanje i spoznavanje sadržaja. Učeniku se uz metodički predložak (tekst u najširem smislu) i metodički instrumentarij u udžbeniku nudi i digitalni materijal s ciljem razumijevanja sadržaja i razvoja čitalačke pismenosti.

Metodika je važna u stvaranju sadržaja udžbenika za hrvatski jezik jer interdisciplinarno povezuje odgojne i obrazovne sastavnice s bitnim uporištem u matičnoj znanosti.

 

S obzirom na trenutno stanje i promjene u obrazovanju te ulogu koju svaka učiteljica i svaki učitelj ima u životu svakog djeteta koje iz vrtića zakorači u školu, uz koju biste poruku voljeli obilježiti Dan učitelja?

 

Učitelj živi svoj životni poziv, a cilj koji mu svako jutro ide u susret jest dijete/učenik, najveće i najljepše bogatstvo.

Učitelj ga prihvaća s ljubavlju i kreću zajedno korak po korak.

Poštovana učiteljice, poštovani učitelju, prihvati susret i vjeruj u svako dijete!

Sretan Vam Dan učitelja!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zaigrajmo matematiku!

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Marina Gabelica, Renata Gredelj
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov