Velika ekološka poruka s kraja hodnika | Profil Klett

21. travanj 2017.

Velika ekološka poruka s kraja hodnika

Autor: Maja Jelić Kolar
Tekst napisala: Irena Jelić, dipl. učiteljica

 

Potaknuta akcijom Volim prirodu, želim stablo odlučila sam se javiti iz učionice na kraju hodnika. Učionica ne pripada samo meni, dijelim ju sa svojim učenicima, s učenicima 2. b razreda i njihovim učiteljem Matom Puljićem i još nekim kolegama. Prije nekoliko godina shvatila sam da mramornim klupicama i velikim prozorima naše učionice nešto nedostaje – biljke. Toliko svjetla, a toliko praznog prostora. U dogovoru s roditeljima, svaki je učenik mog razreda donio svoju biljku i brinuo se o njoj. Istraživali smo, izrađivali kartice i učili o biljkama. Doznali smo odakle potječu, kad cvjetaju, kad se presađuju, koliko se zalijevaju... Otkako su biljke došle, učionica je jednostavno procvjetala!

Biljke u našoj učionici potaknule su učenike da nastave razmišljati o ekologiji i da budu aktivni u zalaganju za bolju budućnost. Učenici sadašnjeg 8. c razreda OŠ Rugvica već treću godinu organiziraju volonterske akcije prikupljanja pomoći za nezbrinute životinje male udruge Faun Kutina. Tako smo povezali Kutinu i Rugvicu. Šili smo krevete za mace, skupljali hranu, pravili tombole. A sada u razredu imamo i Ekokutak u kojem skupljamo plastične boce koje recikliramo i prihod uplaćujemo udruzi Faun.

Od ove školske godine odlučila sam još jednu svoju ljubav preseliti i useliti u svoj razred, k svojim učenicima - akvaristiku. U učionici sada imamo dva nano akvarija. Učenici mogu naučiti kako se brinuti za ribice. Mogu saznati što je to "usisavanje" akvarija i smijati se meni, njihovoj učiteljici engleskog jezika, kada usput i popijem malo vode iz akvarija. Mogu vidjeti kozice i kako se presvlače. Saznati da akvarij nije kugla s vodom i zlatnom ribicom koja u njoj pati. Naučiti odakle uopće dolaze ribice i kozice, zašto ne možemo nabaviti ribicu po imenu Nemo, jer iako bismo posolili vodu, ne bismo dobili morski akvarij, a pokraj svega toga naučimo i engleski jezik. I sve to u maloj učionici na kraju hodnika.

Ovakvim radom u zelenoj i inspirativnoj učionici još više uživam u svom poslu, a djeca su motivirana i s veseljem dolaze na nastavu. A to je zapravo i cilj. Drago mi je da imam podršku ravnatelja i kolega te da mogu promatrati učenike kako svaki put provjere je li sve uredu sa svim živim bićima koja nastanjuju naš razred, jer i biljke i ribe živa su bića!

 

Pozdrav iz OŠ Rugvica, iz male učionice na kraju hodnika!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Crtajući oslobodite kreativnost i poboljšajte odnose

Likovna mapa za velika djela Profil Kletta

Naučite kako jednostavnom likovnom metodom možete pomoći sebi i drugima u kreiranju vlastitog života. Martina Kosec, učiteljica i art terapeutkinja, suautorica serije udžbenika za likovnu kulturu Pogled, potez i suradnica u izradi novih likovnih mapa Profil Kletta, u svojem radu s djecom i odraslima crtu i boju koristi kao alat za usklađivanje emotivnih stanja, oslobađanje kreativnog potencijala, razvoj kreativnosti i rješavanje konkretnih situacija.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš