Matematička priča s istragom | Profil Klett

27. veljača 2019.

Matematička priča s istragom

Autor: Uredništvo STEM područja

autor: Nataša Ostojić

"Ples pod maskama" ili "Tko je ukrao slatkiše"

U našoj školi se svake godine povodom Maškara održava ples pod maskama. I ove godine svi su se potrudili što bolje maskirati, našlo se tu raznih kupovnih maski, ali i onih, meni najdražih,  originalnih, vlastite izrade. Učenici, a i učitelji,  su se zamaskirali tako da je bilo teško razaznati tko je tko.  Vesela glazba je podizala raspoloženje, plesalo se, smijalo i uživalo. Ravnatelj je, kao i svake godine, pripremio hrpu slatkiša koje na kraju podijeli zaigranim mališanima. Ali, ove godine dogodilo se nešto neobično. Zanima li te što? Želiš li se okušati u ulozi istražitelja i pomoći riješiti slučaj? Pa, krenimo…

Teta spremačica je ugledala neobičnu spodobu blizu ravnateljeva ureda – patuljka! Dok je ulazila u ured, primijetila je da je sve razbacano, a košara sa slatkišima nije bilo! Na podu je bio blatni otisak cipele. Ključ od ureda je nestao. Pozvala je ravnatelja i započela je istraga. Među maskiranima je bilo ukupno četiri patuljka. Svaki od njih je rekao da ne zna što se dogodilo i da nije kriv, pa su doveli sve sumnjivce i uzeli izjave triju svjedoka. Kao i sve ovog dana, izjave su bile malo čudne.

Saznalo se sljedeće:

1. Snjeguljica je izjavila: ,,Broj dalmatinera u poznatoj priči ili filmu uvećaj  za jedan, pa pomnoži s brojem prašćića iz bajke u kojoj je i vuk. Od tog broja oduzmi dvadeseterokratnik broja mojih patuljaka.  Rezultat koji ćeš dobiti nije visina onog tko je kriv!”

 

 

2. James Bond je rekao: ,,Novi trag ćeš dobiti ako otkriješ kod, tajni kod. Prvo riješi zadatke, pa rezultate redom zamijeni slovima iz tablice.”

3. Hercule Poirot,  pogladivši svoje brčiće, kaže: ,,Mjerenjem duljine otiska blatne cipele otkrio sam još jedan trag. Dobit ćeš ga na sljedeći način:

Nađi sve djelitelje broja 12, pa ih zbroji. Taj zbroj uvećaj za dvokratnik broja 5.

Upotrijebi svoje sive stanice, jer broj koji ćeš dobiti nije broj cipele kradljivca slatkiša.”

Što misliš, gdje je ključ ravnateljevog ureda? Želiš li znati što se zapravo dogodilo?

pročitaj cijeli tekst u prilogu....

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Matematika 1 i 2: Kreni na IZZI put kroz matematičku pustolovinu

Nova grafička razigranost, precizan i promišljen dizajn koji povezuje cjeline u tekstu te učenicima i učiteljima omogućuje ugodniji rad, a djeluje i motivirajuće. Poštujući matematičku egzaktnost i preciznost, udžbenik vizualno otkriva matematičke sadržaje u bojama, slikama te zanimljivim primjerima koji su samim izborom i prezentacijom učenicima prihvatljiviji i zanimljiviji.

 

 

Iskustva poučavanja iz Gran Canarije

Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.

 

Valentinovo i osna simetrija

Dana 14. veljače obilježavamo Valentinovo, Dan zaljubljenih. U nekim školama, pa i u mojoj, organizira se i ples za Valentinovo. Obično taj dan bude malo više nasmijanih lica nego inače. Nekako se taj dobar osjećaj ljubavi i zajedništva širi na druge, a ove ga godine obilježimo i uz matematiku. Neka učenici otkriju čari simetrije za Valentinovo!

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Tamara Nemeth, Goran Stajčić, Zvonimir Šikić
udzbenik
Zvonimir Šikić, Vesna Draženović Žitko, Iva Golac Jakopović, Branko Goleš, Zlatko Lobor, Maja Marić, Tamara Nemeth, Goran Stajčić, Milana Vuković
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak
udzbenik
Tamara Nemeth, Goran Stajčić