Tekst napisala: Sandra Tomić, OŠ Šimuna Kožičića Benje, Zadar
Nastavnu cjelinu Prošlost naroda obradila sam kroz integrirane dane kombiniranjem različitih oblika rada i metoda poučavanja.
Prvi nastavni sat tijekom kojega sam upoznala učenike s nastavnom cjelinom bio je pripovijedanje legendi. Kroz maštu i priču približili smo se spoznaji tko su bili Hrvati, odakle su došli, zašto smo ostali i tko su bili naši prvi vladari. Legende smo prikazali i radovima na filcu. Ti radovi pronašli vrtićku publiku jednog gradskog vrtića.
Uslijedila je nastavna jedinica Prirode i društva Dolazak Hrvata. Učenicima sam htjela prenijeti povijesne činjenice na malo drukčiji i njima bliskiji način. Učenike sam stavila u uloge naših vladara, igrajući se kroz igru uloga, dramatizirajući.
Uslijedili su istraživački zadatci na temu povijesnih osoba. Nakon istraživanja, učenici su prezentirali vladara tako što su iznosili neke malo poznate činjenice. Učenici su učiteljici postavljali pitanja o vladarima, a ona je morala pogoditi o komu se radi (metoda obrnute učionice, učenici poučavaju).
Sve nastavne jedinice objedinili smo na vrlo dinamičan način. U razredu smo izradili tzv. hodajuću lentu vremena. Lentu smo postavili cijelom duljinom učionice, a učenici su hodajući po njoj istraživali događaje, osobe i zapisivali važno. Svi su učenici bili motivirani i ohrabreni.
Danas mogu ponosno reći da svaki učenik 4. A razreda zna mnogo o nastanku Višeslavove krstionice, o hrvatskom kralju Zvonimiru te o prošlosti svoje domovine.
Djeca su kroz igru i stvaralaštvo s lakoćom svladala nastavnu cjelinu iz prirode i društva.